همراه شو عزیز کین درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمیشود...

۱۳۸۹ مرداد ۱۳, چهارشنبه




این چشمان آشنا

در این چهره ی غریب!

صاحب این چشمان را میشناسم

جوانی برومند

که دستانش در آسمان پرتویی می جویید

و ریشه هایش را در خاک می دواند

تا روحش را با آب و آفتاب پیوند دهد

در آرزوی پروراندن جوانه ای سبز

و تماشای درختی تنومند

آنگاه با سرودی غرور آمیز

غروب حزن آلود را رنگ می زد

و چنگ در دست آهنگی می نواخت

ترانه ای که سپیده را فرا میخواند

اینک دوباره این چشمان!

در چهرهای بیگانه با آفتاب و بهار

و صدایی که مینالد: امید مرده است

آه ,این صورتک غریبه است

و من میدانم پشت آن

همان چهره ی آشناست

همان چهره ی باایمان

که روزی در سکوت آرمان می آفرید

پ.ن:متاسفانه یکی از دوستان سبز وبلاگی به نام سیامک قادری مدیر وبلاگ ایرنای ما روزنامه نگار و فعال حقوق بشر به دلایل غیر سیاسی بازداشت شد.

لینک خبر دستگیری او:

http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=1266261

خبر سایت ایرنا


بازداشت يکي از عناصر فعال رسانه اي فتنه در محفل فساد!!

تهران - يکي از عناصر فعال فتنه پس از انتخابات به دنبال گزارشهاي مردمي از سوي واحد مفاسد اجتماعي دستگير شد .يک منبع آگاه به خبرنگار ايرنا گفت : ماموران نيمه شب پنجشنبه موفق به دستگيري فردي بنام "سيامک . ق " از عناصر فاسد و فعال در حوادث پس از انتخابات شدند .به گفته اين منبع آگاه ،فرد دستگير شده به همراه فرد ديگري در وضعيتي ناهنجار و مستهجن از سوي ماموران بازداشت شده است .


این هم خبر سایت کلمه

سیامک قادری، روزنامه نگار بازداشت شد

سیامک قادری روزنامه نگار و فعال حقوق بشر، نیمه شب پنجشنبه در آستانه روز خبرنگار، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.به گزارش کلمه، سیامک قادری روزنامه نگار کار در رسانه های منتقد را در سابقه خود دارد.قادری در خبرگزاری ایرنا و خبرگزاری تعطیل شده سینا و چندین روزنامه اصلاح طلب فعایت کرده است.هم اکنون تعداد زیادی از روزنامه نگاران از جمله علی ملیحی، کیوان صمیمی، بهمن احمدی امویی در زندان به سر می برند.

اقاي قادري به هيچ حزب و گروهي وابسته نيست و هيچكس حامي او نيست .او بعد از خدا فقط دوستانش را دارد كه بايد در موردش اطلاع رساني كنيم. با سپاس فراوان
منبع:وبلاگ دوست عزیزم سربازان سبز
به امید آزادی این برادر سبز...



۳۶ نظر:

غزل گفت...

نه دوست من امید نمرده . امید زنده است تا ما هستیم.

Unknown گفت...

سلام
مشکل ما این هستش که گروهی نمی فهمند و دارند برای ما راه و روش تعیین می کنند...
از اینکه سر زدی ممنونم...
به امید ازادی سبز...

بابک خرم دین گفت...

درود
من در وبلاگم درباره صلح در دین زرتشت نوشتم لطفا" آن مطالب را بخوانید و با نظرات تان آن را کامل کنید.
باتشکر از شما[گل]

جنبش انقلابی سبز آبادان،اهواز،خرمشهر گفت...

با درود به شما.
شما رو لینک کردیم دوست عزیز.
به امید آزادی.

آگاهی گفت...

تامید با امیدواری من وتو زنده است تا ما زنده ایم وادامه میدهیم امید همچنان زنده است
دوست من با مطلبی به عنوان فقر امروزی بروزم ومنتظر همه دوستان برای هم اندیشی وراهکار برای درمان آن منتظر حضور سبزت هستم

گردآفرید گفت...

من گرد آفرید یکی از سه تن نویسنده گروه وبلاگ خردگرایان شما را لینک کردم شما هم مارو با نام خردگرایان لینک کنید

امیر اشکان(گفتار سرخ) گفت...

با سلام
دوست خوبم باعث افتخار منست که جز ,لینکینگ شما باشم

ناشناس گفت...

درود بر تو
بسیار عالی بود.
استفاده کردم.
با افتخار لینکت کردم.
منتظر حضورت هستم به ما سر بزن.
بدرود
زنده باد آزادی
نابود باد استبداد(از هر نوع)
جاوید باد ایران

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز
آیا ما می توانیم مردم را برای یک اعتصاب سراسری آماده کنیم؟
به امید آزادی

سیاوش گفت...

درود بر هم میهن آریایی ام
جستار های زیبایی دارید
در چهرهای بیگانه با آفتاب و بهار

و صدایی که مینالد: امید مرده است
اینقدر کامل و پرمحتوا هست که نیازی به گفتار من نیست
بروزم و منتظر حضورآرایی و گفتار نیکت
با افتخار شما را در کنار فرزندان کورش پیومد دادم باشد تا از هم چیزهای زیادی فرا گیریم و دوستیمان افزون گردد
منتظر حضور پر ازمهرت هستم
خرد نگهدارت

amir گفت...

salam aziz.ba eftekhar link shodid.

غزل گفت...

ممنون از حضورت درنای عزیز.

Unknown گفت...

سلام دوست عزیز
ممنون از حضور سبزت...
شاد باشی...
به امید ازادی سبز...

Unknown گفت...

سلام
درنا جان پی نوشتت رو دیده بودم...دوست عزیزم مردم همینطوری توی اعتصاب هستند...هنوز خیلی ها هستند که شبها گشنه می خوابند تا بچه هاشون کمی سیر باشند فقط کمی...حالا اگه بخواهند اعتصاب کنند دیگر چی خواهند داشت؟!...
چه کسانی می خواهند اعتصاب کنند؟!...
بازاریان؟!...کارگران؟!...کارمندان؟!... درنا جان همه مشکل دارند و ممکنه از طرح حمایت نکنند...
البته این بدین معنی نیست که من با اعتصاب مخالفم...اصلا و ابدا...اعتصاب و تجمع اونم از نوع بلند مدتش هر حکومتی را فلج میکنه...این طرح باید در زمان خودش انجام بشه...
اگه این طرح سال گذشته و هم زمان با حرکات خیابانی از سوی رهبران سبز پیشنهاد میشد تاثیر فوق العاده ای به همراه داشت...ولی الان شرایطش مهیا نیست البته با کارها و اعمال دولت فعلی امکان بوجود آمدن شرایط مذکور وجود داره...
کمی باید صبور بود...اینکه ما بخواهیم تمام مهره ها را در صفحه حرکت بدهیم اونم بدون برنامه ریزی باید منتظر چشیدن طعم تلخ کیش باشیم...
باید فعلا از کارها و اعمال اشتباه دولت استفاده کنیم...مطمئن باش این دیوار کجی که بالا رفته یه روز بر سرخودشان فرو خواهد ریخت...

از اینکه بنده رو لایق دانستی و دعوت کردی ممنونم...شاد باشی...

به امید ازادی سبز...

ناشناس گفت...

با عرض سلام خدمت دوستان سبز عزیز
متاسفانه مطلع شدیم که یکی از دوستان سبز وبلاگی بنام سیامک قادری و مدیر وبلاگ "ایرنای ما" را به دلایل غیرسیاسی بازداشت کرده اند..

انجمن دانش آموزان مبارز گفت...

دوست عزیز
مشکل اقتصادی باید تاثیر خودشو روی همه ی مردم بزاره.حتی کسایی که طرفدار حکومت هستند باید تحت تاثیر مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم قرار بگیرن.اون وقت همه ی مردم بابد اعتصاب کنند.نه فقط سبز ها.

خوشه چین گفت...

آزادی نزدیک است..

dariush گفت...

با درود
خبر رسانی میکنم تا بیشتر او شناخته شود شاید با این کار زودتر ازاد شود
با ارزوی ازدی همه ایرانیان از این زندان

شاد باشی و تندرست

Unknown گفت...

سلام درنا جان
از اینکه جواب کامنت منو دادای ممنونم...
یه کامنت دیگه برات ارسال کردم ولی نمیدونم کجا رفت!!...
در هرصورت از اینکه با نظراتت آشنا شدم خوشحال شدم...
ولی من به نقش تحریم ها اشاره نکردم منظور من خود سیاستهای اقتصادی دولت هستش...مثلا از نمونه هاش می تونیم به هدفمند کردن یارانه ها اشاره کنیم...
این طرح چنان بی برنامه است که بارها نوع و شکل و تاریخ اجرای آن به تعویق افتاده و حتی از اساس دگرگون شده...
چنین کارهایی برای دولتی که مشروعیت نداره ممکنه دردسر ساز بشه...
من این زمان رو برای دور هم جمع شدن مردم و اتحادشون مناسب میدونم...
دوست عزیز تا زمانیکه دلیلی وجود نداشته باشه نمیتونیم مردم رو به یه برنامه فرابخوانیم...

از اینکه در اطلاع رسانی نسبت به بازداشت دوست وبلاگیمون شرکت کردی ازت ممنونم...
شاد باشی...
به امید ازادی سبز...

کاوه آهنگر گفت...

درود بر درنای گرامی
ما جنبش سبزیم / ما لاله ی سرخیم / ما بیشمارانیم.
با افتخار لینکتون کردم،خوشحال میشم شما هم این افتخارو به من بدید.

مرسی

کاوه آهنگر گفت...

درود بر درنای گرامی
ما جنبش سبزیم / ما لاله ی سرخیم / ما بیشمارانیم.
با افتخار لینکتون کردم،خوشحال میشم شما هم این افتخارو به من بدید.

مرسی

کاوه آهنگر گفت...

درود بر درنای گرامی
ما جنبش سبزیم / ما لاله ی سرخیم / ما بیشمارانیم.
با افتخار لینکتون کردم،خوشحال میشم شما هم این افتخارو به من بدید.

مرسی

بابک خرم دین گفت...

درود
دوست عزیز من در وبلاگم درباره آزادی انتخاب در دین های زرتشت و مسیح و اسلام نوشتم لطفا" آن 3مطلب را بخوانید و با نظر خود آنها را کامل کنید.
باتشکر از شما[گل]

parnian گفت...

ما بیشماریم هموطن ، با همیم و تا آخر می مانیم
به امیدطلوع خورشید امید ما
سبز می مانیم

پسر پايي گفت...

سلام.به جمع دوستان سبز ديگر چون خود خوش آمديد

parnian گفت...

البته حرف شما رو قبول دارم ولی همه ی شما برای یک نفر اطلاع رسانی وسیع کردید و من می گم همین یک نفر فقط هموطن ما نیست بلکه تمام اون کسانی که در حال شکنجه شدن هستن هموطن های مااندو این وظیفه ی ماست که به همه اطلاع رسانی کنیم
موفق باشید
سبز می مانیم

parnian گفت...

البته حرف شما رو قبول دارم ولی همه ی شما برای یک نفر اطلاع رسانی وسیع کردید و من می گم همین یک نفر فقط هموطن ما نیست بلکه تمام اون کسانی که در حال شکنجه شدن هستن هموطن های مااندو این وظیفه ی ماست که به همه اطلاع رسانی کنیم
موفق باشید
سبز می مانیم

نوشین گفت...

در حالیکه تاریخ هخامنشیان در کشور خودش و آبا و اجدایش حذف میشود
نسخه چيني منشور كوروش
ردپاي هخامنشيان در چين پيدا شد

جنبش انقلابی سبز خوزستان گفت...

سلام دوست عزیز.
فراخوان تظاهرات روز قدس(12 شهریور 89 )

از هم اکنون اطلاع رسانی را آغاز کنید ...


زنده باد آزادی برابری

سرنگون باد استبداد

ناشناس گفت...

سلام
فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر آزاداندیشان مبارک باد
اي سالك ، يكي يكي ، قدم به قدم . راهي نيست . راه با پيمودن پديد مي آيد . با پيمودن است كه راه را مي سازي ، و اگر واپس بنگري ، هر آن چه ميبيني ، فقط رد گام هايي است كه روزي پاهايت دوباره آنها را مي پيمايد . اي سالك ، راهي نيست ، راه با پيمودن پديد مي آيد . ما برای رسیدن به آزادی باید این راه را بپیمایم.
قدسی دیگر در راه است
لطفا در اطلاع رسانی ما را همراهی کنید
از پيروزي تا سقوط فقط يك ثانيه فاصله است
به امید آزادی

شيرين گفت...

درود بر درناي نازنينم و تقديم به شما


برای چیدن آخرین جمله جهان
کلمه کم آورده ام
لطفا" حرف روشن رازداران را آزاد کنید

آزادشان کنید
انها فرزندان فرصت گریز هزاره ی نان اند
که در پایداری خویش
جهان را از پیرشدن باز می دارند

آزادشان کنید
پرستویی که امروز قفس نشین شماست
فردا عقاب قفل شکنی خواهد شد
که به قله ی مه گرفته ی قاف هم قناعت نخواهد کرد

آزادشان کنید
انها کامل ترین کمربستگان باران اند
که ما رویاهای بی گرگ خویش را
در آهو ترین پیراهن بی فریبشان شسته ایم

آزادشان کنید
پروانه ای که از آخرین اواز آتش گرفته است
دیگر از گرگفتن بر باد رفته ی خود
نخواهد ترسید

آخرین جمله ی جهان ما
علاقه به آزادی آدمی ست
که در چیدن چلچراغ آن
واژه کم نمی آوریم

آزادشان کنید!
آزادشان کنید!

شیرین

پسر پاییز گفت...

سلام
رمز 123456
به درنا هم اطلاع بدید لطفا

میبدسبز گفت...

سلام دوست عزیز
کجایی؟
بعد از 11 اردیبهشت دیگه پیدات نبود گفتم شاید دستگیرت کرده باشند
خوشحالم که دوباره می بینمت

بهاره گفت...

سلام درنای مهربانم. من تو رو لینک کردم ولی نمی دونم چرا میره رو فیدت!
خیلی خوشحالم که برگشتی!

آگاهی گفت...

دعوت
سلام دوست من ماه رمضانه وروزه هم جزاعمال واجب این ماه با مطلبی به نام روزه بروزم وخوشحال میشم در این زمانه دلیل شما برای گرفتن یا نگرفتن روزه رو برای همه شرح دهین تا شاید با این تبادل افکار سوالاتی جواب داده شود

خیال سبز ماه گفت...

مدتهاست که ديگر نه بويي را مي شنوم

و نه صدايي را،

و نه مزه اي

و نه چشمم به جمالي روشن مي شود

حتي حس قلم زدن در اين غربتکده ها را هم ندارم!

مي داني عزيز دلم!

خطم کم رنگ تر،

چهره ام سرخ تر،

خنده هايم مصنوعي تر

و روحم آرام تر شده!

حتي ديگر جايي براي بهانه جويي هم ندارم!

مي داني عزيز دلم!

نه دلم براي ديدني تنگ مي شود،

نه از آشنايي، کسي خوشوقت،

نه از بودن ها راضي،

و نه از زيبايي ها حظ

حتي هر چه مي انديشم «هيچ» هم ندارم!

مي داني عزيز دلم!

شماره چشمم بالا رفته،

خستگي هايم مضاعف شده

شب بيداري هايم طولاني تر،

ضربان قلبم کندتر

حتي نفسي براي کشيدن هم ندارم!

مي داني عزيز دلم!

نه جرأت تاريخ نويسي دارم

نه شهامت سکوت

و نه چيزي براي رو کردن

هر چه بود از کف رفت

حتي ناي نگاه به پشت سر را هم ندارم!

مي داني عزيز دلم!

نه مهري در من مانده

نه ماهي،

آسماني شدم پر از ستاره بي نور

چون سياهي شب، پر از شبم،

در تمام وسعت اين خلاء حتي يک نور هم ندارم!

مي داني عزيز دلم!

از فرشته ها هم مي ترسم، نه آرزو به دستشان مي دهم

و نه جان را!

به امانت داري ملائک هم مشکوکم،

در تمام اين هستي تنها امینم تو شدی

امینم میشوی؟

مي داني عزيز دلم!

دوست دارم ازگفتني ها برايت بگويم

از غصه ها برايت قصه،

ولي تمام ديوارهاي اين غربتکده پر از گوش است

حتي يک گوش شنوا هم ندارم!

گوش شنوایم میشوی؟